Jaké opravy aut a dodávek skutečně dělá svářeč?

Když vám pod autem něco kovově bouchá, výfuk visí až na zemi nebo se kýve tažné zařízení, často stačí jeden telefonát svářeči – ne do velkého autoservisu. Tady je přesně to, co profesionální svářeči (hlavně ti mobilní) opravují každý den.
1. Opravy výfuku (zdaleka nejčastější důvod zavolání)
- Broken or rusted-through exhaust pipes, silencers, middle boxes, back boxes
- Prasklé nebo prorezlé výfukové trubky, tlumiče, středové a koncové díly
- Prasklé nebo profouknuté flexi-trubky (tenké opletené části)
- Odtržené závěsy a držáky výfuku
- Odpadlé tepelné plechy katalyzátoru
- Zakázkové úpravy výfuku (dodávky, teréňáky, youngtimery)
→ Většinu zvládnou na místě do 30–90 minut metodou MIG a heverem/zvedákem.
2. Opravy rámu a nosné konstrukce
- Prorezlé podélníky nebo výztuhy (Land Rover, Transit, starší pickupy)
- Prasklé nebo ohnuté příčníky
- Prorezlé zvedací body
- Poškození podélníků po nehodě (pokud auto není na odpis)
- Opravy strukturální koroze pro STK
3. Opravy zavěšení a řízení
- Odtržené nebo prorezlé závěsy listových per
- Prasklé úchyty ramen
- Odtržené držáky stabilizátoru
- Úchyty Panhardovy tyče
- Poškozené čepy řízení u starších teréňáků
4. Tažná zařízení, ochranné rámy, střešní nosiče
- Uvolněné nebo prasklé uchycení tažného
- Montáž tažného na zakázku
- Zesílení pro těžké přívěsy
- Opravy předních rámů (bull bars)
- Opravy střešních a žebříkových nosičů na dodávkách
5. Opravy karoserie a plechů (místo drahé výměny)
- Prorezlé lemy blatníků, prahy, spodky dveří
- Záplaty podlahy (klasika u Transitů, Sprinterů, Vita)
- Opravy vnitřních blatníků
- Prorezlé držáky baterie nebo rezervy
- Drobné nehody (nárazníky, rohy)
6. Typické dodávkové práce
- Prorezlé držáky bočních nášlapů
- Zesílení rámů zadních dveří a pantů
- Opravy ocelového rámu u Lutonů a skříní
- Prasklé konzoly zvedací plošiny
- Opravy spodní lišty posuvných dveří
7. Zemědělská technika a teréňáky

- Opravy závěsů traktorů
- Opravy ochranných klecí Defenderů a pickupů
- Držáky navijáku
- Opravy ochranných plechů podvozku
8. Veteráni a kity
- Výměna částí rámu u Triumphů, MGB, Cobr
- Zakázkové svody výfuku
- Výroba nových podlah a přepážek
(Reálný seznam od mobilních i dílenských svářečů z Česka, Německa a Anglie – 2025)
Co svářeč většinou NEDĚLÁ (nebo vás pošle jinam)
✗ Opravy motoru a převodovky
✗ Elektronika a řídící jednotky
✗ Brzdové trubky (někdo dělá, ale většina raději pošle specialistovi)
✗ Celolaky a velké rovnání plechů
✗ Samotnou STK

Orientační ceny v ČR 2025 (včetně výjezdu)
- Záplata výfuku nebo nová flexi-trubka 1 500 – 3 500 Kč
- Oprava prahu nebo lemu (jedna strana) 4 000 – 8 000 Kč
- Zesílení tažného zařízení 2 500 – 5 000 Kč
- Výměna výztuhy podvozku 6 000 – 12 000 Kč
- Výjezd mobilního svářeče (Praha, Brno atd.) 800 – 1 500 Kč
Shrnutí
Téměř všechno ocelové, co na autě nebo dodávce prorezlo, prasklo nebo se ulomilo, dokáže dobrý svářeč opravit nebo zesílit – většinou ještě ten samý den a za zlomek ceny nových dílů.
Jste připraveni ušetřit tisíce a udržet své vozidlo/dodávku na cestách?
Navštivte ještě dnes naše webové stránky a získejte bezplatnou cenovou nabídku a fotokonzultaci: www.svarectrebic.cz
Mluvíme česky, anglicky, italsky a španělsky.
Nenechte prasklinu ukončit život vašeho oblíbeného auta nebo motocyklu. Jeden profesionální svar mu může prodloužit životnost (a ušetřit vám spoustu peněz).
